Comeback van het collectief

CNV Connectief

Vakinformatie, scholing, bijscholing, omscholing, coaching, begeleiding, sollicitatie, situatie op de arbeidsmarkt, carrièreplanning, en soms als het even tegenzit hulp bij conflicten… Hoezo zou een vakbeweging eigenlijk niet meer relevant zijn? Maar, de vakbeweging CNV gaat een stap verder en transformeert naar een platform voor heel werkend Nederland. Want de werkende Nederlander blijft niet meer veertig jaar op dezelfde post zitten. Hierdoor maakt hij of zij tijdens een werkend leven juist veel meer mee. Hoe fijn is het dan om een metgezel te hebben die een heel werkleven met je optrekt, in voor- en tegenspoed? Het CNV is dan daar als die collega die je schouder aan schouder verder kan helpen. Met deze koers zet het CNV in op een nieuwe positie voor de toekomst: Naast je.

Deel 1

Het heilige vuur

Betekent jouw baan voor jou meer dan alleen een salaris aan het eind van de maand? Wil je je huidige werk echt nog wel een paar jaar doen, maar zeker niet de rest van je leven? En vind je het tof als je met jouw werk echt iets toe kan voegen? Dan ben je zeker niet de enige! Werkend Nederland is volop op zoek naar nieuwe zingeving. Die zingeving raakt af en toe verdwaald in een woud aan regels, overheidsbemoeienis en de druk vanuit de samenleving. Maar diep van binnen brandt ons heilige vuurtje nog steeds. We hebben alleen andere brandstof voor nodig om de vlammen aan te wakkeren. Zullen we het vuurtje eens opstoken?

CNV - Platform voor werkend Nederland

Kijk ’s opzij

Hoe fijn is het als je tijdens je werkende leven altijd iemand naast je vindt? Iemand, die opkomt voor je rechten. Die je van onderbouwd advies voorziet. En die je helpt bij je ontwikkeling, je volgende stap. Of je nou wil specialiseren in je vak of oriënteren op iets nieuws. Waar een vakbond vroeger voor je ging staan, heb je als werkende – en als ontwikkeld individu – misschien nu liever zelf het stuur in handen. Maar heb je wel graag iemand naast je. Vanaf het moment dat je afstudeert tot aan je pensioen.

CNV - Kernwaarden

"Het mooie en goede nieuws is dat werkend Nederland ook betekenis zoekt."

Benieuwd naar onze herdefinitie van de C in CNV?

Lees meer

Deel 2

Collega onder de knop

Hallo digitaal tijdperk! Natuurlijk is online the place to be. Dat was het al voor je carrièremove (LinkedIn) en voor het werven van nieuwe medewerkers (Employer Branding), maar hoe zit het eigenlijk met de op-hun-plek-blijvers? De sterke as waar Nederland iedere dag om draait. De werkende die geïnspireerd wil worden door andere werkenden? En dat binnen een omgeving van mensen die je verder kunnen helpen in je werkende leven? De flow van dit werkend Nederland werd de ultieme inspiratiebron voor het nieuwe online platform van CNV.

CNV - Pocket
CNV - Postits

Ieder krijgt z’n deel van geel

Als je pech hebt, kun je er heel veel aanvinken. Als je geluk hebt, slechts een paar of alleen de leuke. Maar niemand ontsnapt aan de dimensies van het werkend leven. De geeltjes op het whiteboard van CNV geven genadeloos weer wat een werkende Nederlander allemaal op zijn of haar pad vindt tijdens een loopbaan. Ben jij benieuwd hoe een ander de balans bewaakt tussen werk en privé? Heb jij een burn-out gehad en wil je anderen er graag voor behoeden? Of overweeg je een carrièreswitch en wil je graag wat verhalen horen van ervaringsdeskundigen? In de toekomst kan het allemaal op het platform van CNV.

CNV - Prototype

“Van vakbond naar ‘Speur digitaal in je vak rond’.”

Meer weten over de ontwikkeling van het online platform van CNV?

Lees meer

Deel 3

I saw the (de)sign

Design is meer dan een uiting van creativiteit. Voor merken kan dit het verschil maken, een verhaal vertellen en de aantrekkingskracht naar een next level tillen. Voor CNV Connectief gingen onze Art Directors op zoek naar het verhaal van de vorm. Deze moest zowel krachtig als toegankelijk zijn. En jawel hoor, dat kan prima samengaan.

CNV - Design
CNV - Uitingen

Gebrand op succes

Het merk CNV kent veel subbrands. CNV Onderwijs, CNV Zorg en Welzijn, CNV Publieke Diensten & Overheid… Het zijn stuk voor stuk sterke spelers op zich. In de nieuwe huisstijl van CNV trekken ze allemaal samen op, terwijl er tegelijkertijd ruimte is voor het verhaal van ieder subbrand op zich.

CNV - Uitingen
CNV - Uitingen

“Herkenbaar gezicht naar buiten. One voice, one brand. ”

Benieuwd naar de designkeuzes van onze Art Directors?

Lees meer