Het Verhaal van de Zorg

In de zorg is het alle hens aan dek op de werkvloer. Online marketing lijkt voor deze sector een bijzaak. Maar niks is minder waar. Voor onze opdrachtgevers in de zorg is het juist belangrijk dat hun verhaal verteld wordt. Om nieuwe medewerkers te werven, om te kunnen communiceren met vrijwilligers, cliënten en hun verwanten én om stakeholders up to date te houden.

De Nieuwe Zorg Thuis logo

Jouw Nieuwe Dag

Voel je welkom bij De Nieuwe Zorg Thuis. De thuiszorgorganisatie die de dag van vandaag viert, maar in de marketingcommunicatie ook denkt aan de dag van morgen. Hun nieuwe medewerkers en tijdelijke vakantiekrachten werven ze online, omdat ze weten dat die daar te vinden zijn.

Bestaande medewerkers breiden online hun kennis uit met E-learnings. En op hun website dnzt.nl start de verbinding tussen organisatie en cliënten als een verbinding van mens tot mens.

Hoe gaat het met jou?

Maar De Nieuwe Zorg Thuis is vooral ook de zorgorganisatie die vraagt: Hoe gaat het vandaag met jou? En kunnen we vandaag voor jou betekenen? Dat doen ze bijvoorbeeld steevast op Nationale Burendag, met een kaartje of een uitnodiging voor de buurt. Maar ook door zich in woord en daad in te zetten voor de strijd tegen eenzaamheid door het organiseren van laagdrempelige evenementen.

Bekijk case
De Nieuwe Zorg Thuis
Zorggroep Oude en Nieuwe Land logo

Altijd up to date

Nuchterheid voert de boventoon bij deze zorgorganisatie in Steenwijkerland, Noordoostpolder en Urk. Hun dienstenpalet is divers – van thuiszorg en jeugdzorg tot en met maatschappelijke ondersteuning -, hun aanpak is altijd praktisch en professioneel. Bij Zorggroep Oude en Nieuwe Land - zeg maar ZONL - zien ze gelijk wat er nodig is in de communicatie met cliënten.

Zo werd bij de start van de coronacrisis in korte tijd online een speciale updates en veelgestelde vragen pagina opgetuigd en ingericht. En offline werden de locaties razendsnel aangekleed met informatieve posters.

Zorg voor de toekomst

Maar Zorggroep Oude en Nieuwe Land is meer dan alleen korte termijnbeleid. Ze kijken ook vooruit en zien vraagstukken die de zorg in de toekomst meer tegemoet treedt. Zoals een forse toename van het aantal alzheimerpatiënten in de regio. Samen met een aantal collega-zorgorganisaties werd daarom de website Dementie Steenwijkerland ontwikkeld.

Bekijk case
Zorggroep Oude en Nieuwe Land
Careander logo

Recht uit het hart

Bij het Harderwijkse Careander laten ze graag het hart spreken. Deze kleurrijke organisatie richt zich op zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Van jong tot oud en van lichte tot zware beperking, bij Careander wordt niemand uitgesloten. Deze organisatie heeft iedere dag wel iets te vertellen. Dat doen ze bijvoorbeeld met een custom made nieuwsbrief voor verwanten, maar ook met flyers, ansichtkaarten, posters en stickers. Heel veel stickers.

Maar wel alleen stickers op rol, want daar werken hun cliënten het liefst mee.

Branding

Careander richt zich op begeleiding in wonen, werken, motoriek en vrijetijdsbesteding. Dat doen ze op 32 locaties, verspreid over Gelderland. De eerdergenoemde stickers komen van pas in hun cadeauwinkels van Piekado en Net Effe Anders, bij restaurant De Postkamer en bij werkplaats De Werkkamer. Maar natuurlijk gebeurt er veel meer. Zo communiceert Careander bijvoorbeeld ook via de geijkte kwaliteitsrapporten, nodigt het medewerkers uit om mee te denken over de strategische koers en vindt er branding plaats met vlaggen, banners en relatiegeschenken.

Bekijk case
Careander
Oranjeborg logo

Waar mensen niet worden opgegeven

In een samenleving waarin we al jong leren dat we alles kunnen bereiken wat we maar willen zolang we ons talent benutten, is daar ook nog plek voor diegenen die buiten de boot vallen? Degenen die minder goed mee kunnen komen, mogen zij er ook nog zijn? Bij Oranjeborg beantwoorden ze deze vragen volmondig met JA!

Verrassende verhalen

Deze zorgorganisatie gelooft in zorg, maar niet in administratieve rompslomp. Oranjeborg kent vijf locaties, die eerder allemaal een bestemming kenden als landgoed, congrescentrum of hotel. Vanaf deze plekken, ver afgezonderd van de buitenwereld begeleiden ze mannen met een lichte verstandelijke beperking die worstelen met verslavingsproblematiek. Mannen die nergens meer terecht kunnen, vinden bij hun een thuis. Want bij Oranjeborg wordt een mens niet opgegeven. Oranjeborg verzorgt niet alleen, het vecht ook. Voor acceptatie, voor begrip en voor een bestaansrecht. Dat doen ze bijvoorbeeld in de vorm van de indrukwekkende tentoonstelling Kom ‘ns Dichterbij. In het leven geroepen om de afstand te verkleinen tussen cliënten en de maatschappij.

Bekijk case
Oranjeborg

Voor deze klanten werken wij ook:

Hilverzorg
Driezorg
Stark

Heb je vragen of wil je meer weten?
Wij helpen je graag verder.

We vinden het leuk als je ons belt. Ben jij niet zo’n beller, maar wel een fan van formulieren? Vul dan je gegevens hier in en wij nemen contact met jou op.