Werf je medewerkers online

De Nieuwe Zorg Thuis - Vakantiekrachten

Ben jij 40-plusser? Dan is de kans groot dat jij ooit voor je voor je eerste vakantiebaantje bij een uitzendbureau bent binnengestapt. Newsflash! Dat doet de generatie van nu écht niet meer. Zij hebben immers de wereld onder een knop en verwachten voor elke actie in hun leven een button met wat online noise eromheen om hun aandacht te trekken. Voor het werven van vakantiekrachten moet je dus digitaal zakendoen. Dat werkt.

DNZT - Logo

De doelgroep van morgen

Onze opdrachtgevers zijn vaak geïnteresseerd in het bereiken van jongeren. Logisch ook. Voor bedrijven en organisaties is het belangrijk om in een vroeg stadium hun engagement te winnen. Zij zijn immers de koopkrachtigen, de werknemers, de kiezers en de beslissers van de dag van morgen. Voor onze vaste opdrachtgever De Nieuwe Zorg Thuis mochten wij onze tanden stukbijten op een leuk vraagstuk omtrent deze doelgroep: Het werven van zoveel mogelijk sollicitaties voor hun vacatures op het gebied van vakantiekrachten. En dan ook nog met de snelheid van het licht, alsjeblieft.

DNZT - Vakantiewerk

De online

journey

De doelgroep voor deze campagne betrof scholieren en studenten in de leeftijd tussen de 17 en 25 jaar. Onze eerste stappen om dit te bereiken: het bepalen van de online kanalen voor advertenties, het ontwikkelen van campagnebeeld voor de advertenties en het inrichten van een landingspagina met een aanmeldformulier. Oftewel: doe onderzoek waar jouw beoogde publiek zich bevindt, ontwikkel een toffe advertentie die de aandacht trekt en zorg ervoor dat je doelgroep meteen op de juiste plek landt als erop geklikt wordt.

DNZT - Tablet

Aandacht vangen en vasthouden

Volstaat een oproep alleen? Nee, de kunst van het overtuigen hangt voor een groot deel samen met de kunst van het verleiden. Oftewel, het principe van What’s in it for me? Samen met DNZT ontwikkelden we een toffe winactie waarbij mensen een vakantie konden winnen door een vakantiekracht aan te dragen. En na een aanmelding hield de online journey voor de tijdelijke krachten niet op. Vakantiekrachten konden relaxed thuis vanaf de bank alvast kennismaken met hun werkgever voor een paar weken door de gratis E-learning Introductiecursus te volgen. Dit voelt altijd aan als een persoonlijke benadering, maar als werkgever hoef je er maar een keer tijd en geld in te stoppen.

DNZT - Vakantiewerk

De harde cijfers

Als ondernemer ben je natuurlijk vooral benieuwd wat zo’n campagne oplevert. In het geval van DNZT liep de campagne via Facebook/ Instagram en Google 27 dagen. In die tijd kwamen er 56 sollicitaties binnen via Facebook en nog eens 10 via Google. Dat komt neer op meer dan 1/3 van het totaal aantal aanmeldingen. De kosten per lead waren €20,18 voor Facebook en €21,18 voor Google. Als extra bonus werkte DNZT via deze campagne ook nog eens aan haar naamsbekendheid. De campagne verscheen bij 193.428 mensen en via de campagne bezochten meer dan 5000 mensen de website van de zorgorganisatie. De bezoekers kwamen voornamelijk uit Groningen, Overijssel en Noord-Holland en waren voor het overgrote deel vrouwen in de leeftijdscategorie tussen de 18 en 24 jaar.

66

Sollicitaties

193.428

keer bekeken

5000+

Website bezoekers