Wat echt gaaf is.

KindPunt Gavelanden

Hoe vaak komt het voor dat je als digital agency een naam en een daarbij behorend (onderwijs)concept mag bedenken voor een school? En dat je op deze manier een zetje kunt geven aan kinderen in een belangrijke levensfase? Een naam is niet zomaar een naam. Het staat voor iets dat in dit geval een heel leven meegaat. Wij bedachten ‘Gavelanden’. Waar zat jij op? Ik zat op KindPunt Gavelanden. Gaaf!

Video thumbnail Video thumbnail

Een naam geven is richting geven.

Als het goed is gaat de naam die je aan iemand of aan iets toekent, een pad banen en een weg uitstippelen. Je gaat je gedragen zoals je heet. Daarom is de keuze voor een naam ook zo belangrijk. Het positioneert en het schept goede verwachtingen. De naam Gavelanden is aan de ene kant het avontuur van ontdekken van gave dingen in gave landen en het is zijn veilige landen voor mensen - groot en klein - met gaven en talenten. Met de oproep om je gaven te geven aan de mensen, aan je schoolvriendjes om je heen. Daar zijn ze voor bedoeld.

KindPunt Gavelanden - Landingspage

Een nieuwe wijk is een nieuwe, gave school rijk.

Een nieuwe school starten in een nieuwe wijk is qua procedure best ingewikkeld geworden. De ouders/verzorgers ‘moeten' in een bepaalde tijd met de DigiD bij de hand een intentie tekenen dat zij hun kind willen opgeven bij de nieuwe geplande school. Dat is een hele nieuwe procedure die nog niet veel mensen weten. Dus de communicatie gaat niet alleen over het introduceren van een nieuw concept als school zijnde, maar de communicatie gaat ook over een goede begeleiding door de procedure heen. En dat hebben we op een gave manier gedaan. Hoe kan het ook anders met een initiatief als Gavelanden.

KindPunt Gavelanden - Media uitingen

Een gave gaat over geven.

Wie leert nu van wie? Een volwassen leert van de kinderen en vice versa en wij als agency doen mee. Dat een gave over geven gaat, weten kinderen het beste. Dus wij hebben dat niet helemaal zelf ‘verzonnen'. Niet zelden leren we van het kind zelf het meest. Kinderen kunnen zich razendsnel aanpassen aan veranderende omstandigheden en laat dit nu een kwaliteit zijn die nu en in de toekomst van volwassenen en dus ook voor ons als agency dagelijks wordt gevraagd. Leren (is) transformeren. Onze gave gaat over geven. Dankjewel voor deze lessen.