Tijdens de ideation fase hebben we aan de hand van de laatste UX inzichten en schetssessies samen met de klant verschillende wireframes opgezet. Deze visuele manier van werken zorgt voor een helder beeld in deze premature fase terwijl je nog niet hoeft te bouwen en veel kunt uittesten. Rode draad in deze fase was een balans zoeken tussen enerzijds informeren en anderzijds inspireren. Dat leverde een organische manier van zoeken op die je kunt vervolgen door op allerlei manieren door de zoekresultaten en publicaties te struinen.
“The proof is in the pudding” wordt er wel eens gezegd. Aan de hand van nauwkeurig opgezette user tests waarbij een dwarsdoorsnede van de gebruikers als user fungeerde hebben we de alle prototypes kunnen testen. Zowel aannames op basis van inzichten als verschillende UI elementen en de “user flow” werden getoetst aan gedrag dat users lieten zien in de “gemodereerde” tests. De klant kon tijdens deze tests meekijken en samen met de Ux-specialisten observaties noteren.
Op basis van alle inzichten van de user tests en de input die we vanuit de leden hebben gekregen is het prototype verder geoptimaliseerd. De uiteindelijke bouw en realisatie konden daarna aanvangen en het nieuwe platform verus.nl is op 22 september “22 live gegaan.