Start de Show!
Zet je communicatie- of contentstrategie neer met een hybride event
Een hybride event verbindt; het is persoonlijk en zorgt ervoor dat jij door jouw zakelijke relaties of publiek wordt gezien. Het geeft je een platform om, ook in tijden van corona, je nieuwe product, ontwikkelingen of verhaal te delen met wie je maar wil. Het is dé manier om vanuit jouw communicatie- of contentstrategie te communiceren op een laagdrempelige manier. Jouw publiek bekijkt jouw hybride event namelijk gewoon thuis, vanaf de bank. En juist dát is een van de redenen is waarom dit type event in korte tijd uitgroeide tot booming business.
Een tof programma samenstellen voor jouw hybride bedrijfsevent? Neem dan contact op met ons of met onze collega’s van contentmarketingbureau The Post in Zwolle.
In een tijd waarin er door corona heel veel niet kan op het gebied van evenementen, congressen, bedrijfsfeesten en netwerkborrels, is het hybride event dé oplossing. Deze vorm van communicatie maakt het mogelijk om met een kleine groep mensen een event te organiseren dat heel veel mensen kunnen bijwonen. Dit middel is enorm geschikt om jouw content- of communicatiestrategie neer te zetten. Lees hieronder wat het jou als ondernemer kan brengen en wie jou al voorgingen.
“FIZZ helpt ons een hybride event planmatig aan te vliegen. Ze focussen zich niet alleen op de events, maar ook op de communicatie.”
Martin Schoonheim, voorzitter Stichting Drentse Onderneming van het Jaar
Redenen om het hybride event in het bedrijfsleven in te zetten
-
Organiseerde je eerder altijd kerstvieringen, nieuwjaarsborrels of bedrijfsuitjes voor je medewerkers? Dan is het hybride event een tof alternatief.
-
Zoek je een manier om verbonden te blijven met zakelijke relaties? Met het organiseren van een hybride event val je op en kun je voor je zakelijke markt inspiratie bieden.
-
Zijn er belangrijke ontwikkelingen binnen jouw bedrijf die je graag wilt delen met je klanten of opdrachtgevers? Ben jij bijvoorbeeld een projectontwikkelaar en heb je binnenkort kavels beschikbaar? Met een hybride event kan je een grote doelgroep goed bereiken.
-
Wil je graag kennissessies of webinars organiseren om je positie als kennisautoriteit te verbeteren? Het hybride event geeft je een platform om makkelijk een grote groep te enthousiasmeren en te binden.
-
Heb je vaste momenten in het jaar die je statutair gezien niet over mag slaan? Je ledenvergadering, aandeelhoudersvergadering of inspraakavond kan via het hybride event doorgang vinden.
Leuke bijkomstigheden van een hybride event
-
De data van jouw hybride event kan jou vertellen hoeveel mensen hebben ingelogd en hoeveel mensen tot het eind de stream hebben bekeken.
-
Je kunt je programma interactief maken via de chat van een livestream waar iedereen een bericht kan plaatsen. Mensen kunnen met elkaar communiceren, maar ze kunnen ook ‘inbreken’ in je programma door bijvoorbeeld een vraag te stellen. Bovendien worden de chats automatisch gelogd, dus na afloop kan er makkelijk een follow up worden gegeven aan vragen die actie vereisen.
-
Deelnemers hoeven niet naar jouw evenement toe te komen, maar alleen in te loggen. Evenementen die in 2020 van real life naar hybride gingen, werden vaak door een grotere groep bijgewoond. De groep laatste-moment-afzeggers is kleiner, omdat de drempel om te komen door bijvoorbeeld reistijd of een uitgelopen vergadering, lager is.
-
De toegankelijkheid van het hybride event is groot. De groep mensen die niet zo mobiel is – bijvoorbeeld vanwege een fysieke handicap – kan makkelijker aanhaken.
-
Doordat deelnemers zich niet hoeven te verplaatsen, draag je indirect bij aan een duurzamere samenleving. Dat scheelt nogal wat uitlaatgassen!
Onder andere zij gingen je al voor:
De organisatie van de Drentse Onderneming van het Jaar
Deze jaarlijkse verkiezing die ondernemers in de provincie in het zonnetje zet, besloot hun feestelijke gebeurtenis in een hybride tweeluik aan te bieden. In het eerste deel kregen tien genomineerden de gelegenheid om hun elevator pitch te houden via een livestream. En in een tweede deel werd een finaleavond aangeboden met de verkiezing van de uiteindelijke winnaar via een hybride event. Hun doelstelling – het Drentse bedrijfsleven binden, inspireren en motiveren – werd door deze vorm toch behaald.
CNV Connectief
Deze overkoepelende tak voor zorg, onderwijs, overheid en publieke diensten binnen vakbond CNV zag hun ledenvergadering vorm via een hybride event. Zij maakten gelijk van de gelegenheid gebruik om hun leden iets extra’s aan te bieden. In een opgedeeld programma was de ledenvergadering het openingsnummer, gevolgd door een inspiratiesessie met een gastspreker en een panelgesprek. Hun doelstelling – informatie voorzien aan leden en zorgen voor meer betrokkenheid bij de achterban – kon op deze manier behaald worden.
Gemeente Zwolle
De eerste presentatie van de plannen voor de Zwolse nieuwbouwwijk De Tippe kon dankzij een hybride event plaatsvinden. Net als CNV Connectief koos de gemeente Zwolle voor een tweeluik opzet. In hun hoofdprogramma vond onder leiding van presentatrice Annemarie Bruning een tafelgesprek plaats met de betrokken wethouder, de architect van de nieuwbouwwijk en een projectleider vanuit de gemeente Zwolle. Na een korte pauze kregen deelnemers van het event via break-out rooms de gelegenheid om hun persoonlijke vragen te stellen of meer te weten te komen over specifieke onderwerpen.
Wil je meer weten over hoe Stichting De Drentse Onderneming van het Jaar onze dienstverlening heeft ervaren?
Lees hier het interview met Martin Schoonheim, voorzitter Stichting Drentse Onderneming van het Jaar.
Ook interesse in een hybride event?
Wij helpen je graag verder. We vinden het leuk als je ons belt.
Ben jij niet zo’n beller, maar wel fan van formulieren?
Vul dan je gegevens hier in en wij nemen contact met jou op!