Middenin het hart van de ondernemer

VNO NCW Midden

Samen sta je sterk. Dat geldt in coronatijden zeker voor het bedrijfsleven. Want, de kennis en ervaringen van Ondernemer A kan voor Ondernemer B goud waard zijn. En andersom natuurlijk ook. Werkgeversorganisatie VNO NCW Midden zet dan ook graag de deuren open voor nieuwe leden. Hun wervingscampagne Versterk je onderneming verliep uiteraard online via LinkedIn, Facebook en Google Ads.

VNO NCW Midden - Logo

Versterk je merk

Waar heeft een ondernemer op dit moment behoefte aan? In onzekere tijden als deze biedt het voor ondernemers steun om te weten dat ze er niet alleen voor staan. Je voelt je samen immers meestal sterker. Voor VNO NCW Midden was het dus logisch om de USP’s Krachtig Netwerk, Groei-events, Regionale Lobby en Kennispartner in de etalage te zetten. Met de boodschap Versterk je onderneming zette VNO NCW Midden voor de campagne in op het verwezenlijken van de volgende doelstelling: Het vergroten van de naamsbekendheid met in het verlengde daarvan een groter bereik, meer traffic en een groei van het aantal leden.

VNO NCW Midden - Social Media post

Op de kaart zetten

Voor de advertenties werd er gekozen voor een tweeweekse campagne via LinkedIn en Facebook. Bovendien werd er via Google Ads een zogenoemde RSLA campagne in september en oktober ingezet. De R in RSLA staat voor remarketing. Met deze vorm van marketing worden mensen die via zoekwoorden in aanraking kwamen met de advertentie van VNO NCW Midden nog een keertje getriggerd via bannering op andere websites. De advertentie zelf kunnen we opdelen in twee verschillende vormen: algemene advertenties en gepersonaliseerde versies waarbij huidige leden in woord en beeld als het ware een testimonial voor VNO NCW Midden verzorgden. Deze versie leverde aanzienlijk meer resultaat op.

VNO NCW Midden - Landingspagina

Van advertentie naar attentie

Degene die op de advertentie klikten, kwamen uit op de campagnepagina versterkjeonderneming.nl. Daar konden ze kiezen uit twee verschillende Calls to Action. De meeste prominente was uiteraard Lid Worden, degenen die de light-versie kozen, klikten op Meer Weten. In een periode van twee weken bleken 90 mensen geïnteresseerd om lid te worden, 141 mensen waren op zoek naar meer informatie. En oh ja, weet je nog die doelstelling rondom het vergroten van de naamsbekendheid? Ook daar is winst geboekt. Via de campagne bezochten 1.579 de website, waarvan ongeveer een derde deel vrouwen en twee derde deel mannen.

VNO NCW Midden - Social Media post

“Samen met FIZZ hebben wij dit jaar een onlinemarketing campagne gedraaid met als doel meer leads te generen voor onze vereniging. De samenwerking met FIZZ is te omschrijven als laagdrempelig, professioneel en betrokken. We hebben samen de campagne opgebouwd en in goed overleg aangepast waar nodig om uiteindelijk het doel zoveel mogelijk te bereiken. Met name het snelle schakelen en kennis van zaken maakt dat het prettig samenwerken is.”

Rob Dal, Regiomanager VeluweVallei en Flevoland bij VNO-NCW Midden