Jan Weide Makelaars
Thuis is een plek die met je mee groeit. Een plek die kleur geeft aan jouw leven. Het team van Jan Weide Makelaars helpt haar klanten graag om deze plek te vinden. Een nieuw thuis. Een unieke plek in deze weide wereld.
Thuis is een plek die met je mee groeit. Een plek die kleur geeft aan jouw leven. Het team van Jan Weide Makelaars helpt haar klanten graag om deze plek te vinden. Een nieuw thuis. Een unieke plek in deze weide wereld.
Een ontmoeting met Jan Weide is een lifetime experience. Een mijlpaal. Het kopen of verkopen van een huis is een beleving. En niet alleen het kopen of verkopen zelf. Deze beleving begint bij het eerste contact met potentiële kopers; online of offline. Een connectie met Jan Weide Makelaars mag nieuwsgierigheid opwekken en de zintuigen prikkelen. Je bent als kijker onder de indruk. Zo simpel, maar zo goed bedacht. Had ik dat ook maar … De directe vraag die daaruit voortkwam was; welke (merk)beleving is passend? Professie met een knipoog? Professie met ondeugd?
Communicatiemiddelen zijn een krachtig middel om verwachtingen te beïnvloeden. Hoe gaan we de (merk)beleving van Jan Weide Makelaars vertalen naar een communicatiestrategie en plan, brochures, flyers, magazines en social media kanalen? Hoe zorgen we ervoor dat een klant bovenstaand gevoel ervaart op het moment dat hij een brochure van Jan Weide Makelaars in handen krijgt? Of als hij een bericht op Facebook voorbij ziet komen? Hoe zorgen we ervoor dat een klant aan het einde van de samenwerking zegt: “Jan, dank je, dit was leuk!”
Wat Jan Weide Makelaars zegt doen ze ook. Korte lijnen tussen “jij” en “wij”. Geen poeha. Maar poehaha. FIZZ ontwikkelde een woordritme dat hierbij hoort. Dat gaat over jij en wij en de belofte van wij aan jij. Dichter bij Jan Weide Makelaars konden we niet blijven.
“Verrassend, creatief, wakkerschuddend maar vooral verder durven gaan dan we in eerste instantie bedoelden. We moesten weer nadenken over waarom we dingen doen en zeggen zoals we dingen doen en zeggen.”
De nieuw ontwikkelde stijl heeft een zakelijke kant, maar leent zich ook uitstekend voor een grapje, zonder de herkenbaarheid te verliezen. Luchtig en met een knipoog. De nieuwe stijl is doorgevoerd in het huisstijlpakket, in diverse brochures, cadeauartikelen, social media kanalen en gevelbelettering.
Wil je meer weten over de samenwerking tussen FIZZ en Jan Weide Makelaars?
Lees hier het interview met Jan Weide.