Klant aan het woord: Jan Weide Makelaars

“Als wij iets nieuws bedenken, toetsen we het altijd eerst bij FIZZ.”

Of je nu behoefte hebt aan een duidelijke richting voor je bedrijf, een nieuwe corporate identity of je online aanwezigheid wil verbeteren; FIZZ helpt al ruim 20 jaar bij dit soort marketing- en communicatievraagstukken. Een persoonlijke benadering staat centraal in de samenwerking met de klant. Maar het is niet alleen FIZZ die de samenwerking tot een succes maakt, het zijn de klanten die ieder op hun eigen manier zichzelf zijn en hun vraagstukken delen. In deze blog gingen we in gesprek met Jan Weide van Jan Weide Makelaars. Wat vindt hij van onze samenwerking? En wat hebben wij voor elkaar kunnen betekenen?

Focus in communicatie

Jan Weide Makelaars bestaat uit een team dat haar klanten graag helpt om een woonplek te vinden. Een nieuw thuis; een plek die met je mee groeit. Sinds 2019 werkt Jan Weide samen met FIZZ. Hij kwam binnenlopen met de vraag of FIZZ zijn onderscheidende manier van werken terug kon laten komen in de communicatie met de klant. Jan Weide: “Ik was op zoek naar focus in onze communicatie. We streven naar een bepaalde kwaliteit uitstralen in woord en gebaar. We willen klanten laten weten dat wij anders zijn, en anders te werk gaan. Om onze transparante werkmethode, plezierige persoonlijke benadering en flexibiliteit naar klanten over te brengen, is communicatie heel belangrijk.”

Het proces van samenwerken

Na veel overleg met het team van Jan Weide Makelaars, kwam FIZZ met een aantal voorstellen om de toon in de communicatie aan te passen. Met verschillende slogans, zoals ‘Jij het huis, Weide Makelaars’, werd de communicatie in een nieuwe huisstijl online en in de brochure aangepast. Maar hier stopte de samenwerking niet. Jan: “Ook in de uitingen die wij zelf doen kijkt FIZZ mee of sturen ze ons aan; of het nou om het juiste lettertype of de tone of voice gaat. Als wij iets nieuws bedenken, toetsen we het altijd eerst bij FIZZ. Die samenwerking blijft constant. Ik betrek ze in alles wat wij doen qua marketing en communicatie. Zo hou je elkaar scherp.”

Jan Weide Makelaars: “Ze doen wat wij verwachten en iets meer.”

Persoonlijk en betrokken

Jan Weide vindt het fijn samenwerken met FIZZ. Jan: “Ze zijn gewoon zichzelf: persoonlijk en betrokken. Ze doen wat wij verwachten en iets meer. Het feit dat ze in Meppel zitten, bindt; als het moet kan ik er zo even binnen stappen.” Het is niet alleen de persoonlijke benadering die de samenwerking tussen FIZZ en Jan Weide makelaars een succes maakt, ook de mentaliteit draagt hieraan bij. Jan: “Als ik een idee van FIZZ afschiet, omdat het bijvoorbeeld -hoe leuk ook- te duur is, zie ik de intense betrokkenheid en teleurstelling in hun reactie. Maar dat geeft niet, want een dag later gaan we samen met het volgende project aan de slag. FIZZ kan die kritische blik goed hebben.”

Resultaten

In de samenwerking tussen Jan Weide Makelaars en FIZZ staat het doel dat vooraf is opgesteld centraal. Jan: “FIZZ verliest hetgeen wat we in het begin van de samenwerking hebben overlegd, niet uit het oog. We komen steeds terug op hoe wij in de markt staan en wat we willen bereiken. Hier kunnen we steeds op een creatieve manier op terugvallen.” Hij merkt dat Jan Weide Makelaars zich beweegt richting de doelen die ze willen behalen: “Namelijk; in een hoger marktsegment beginnen. Het ontwikkelt zich met een bepaalde vanzelfsprekendheid; je merkt dat de nieuwe communicatie werkt, zonder dat we aan onszelf en onze identiteit voorbij zijn gegaan. We merken dat de nieuwe brochure klinkt als een klok en werkt. Ik ben van mening dat je moet investeren in professionele communicatie, en tegelijkertijd moet letten op de kosten.”