Overname: Een bedrijf verkopen.

(Je bent in de markt om overgenomen te worden.)

Om in de markt een aantrekkelijke partij te zijn voor een overname, begrijpt iedereen wel dat je als merk of organisatie op je paasbest wilt en moet zijn. Je wilt laten zien wat je waard bent. Merkwaarde of brand-assets, de waarde die je kan kapitaliseren boven op de waarde van al je onroerend goed, middelen en mensen, is een waarde die je moeilijk kunt vatten. Het is een mengeling van naam en faam, inhoud en visuele aantrekkingskracht. Het is de wow-factor die een geïnteresseerde partij ook emotioneel over de streep kan trekken.

Maar hoe wordt jezelf in de etalage zetten geen window-dressing? Hoe kun je echt laten zien waar de organisatie of het merk voor staat en hoe laat je dat op een aantrekkelijke manier zien? Het is niet voor niets dat organisaties en merken nog eens hun branding, positionering en propositie straktrekken om te laten zien dat je het waard bent. Het geheim is om te laten merken dat je het zelf prima kunt redden, zonder overname. Dat er een enorme portie ambitie uitstraalt. ‘Hard to get…’

Hoe verhoog je de merkwaarde? (Strategie)
Hoe maak je het merk inhoudelijk en visueel aantrekkelijk? (Branding)
Hoe relevant maak je je plek in de markt? (Positionering)
Hoe sterk en zichtbaar is je belofte voor de markt? (Propositie)
Hoe laat je de kracht en waarde zien van je personeel? (Interne communicatie, Employer Branding)
Hoe maak je al je uitingen coherent en opvallend? (Marketingcommunicatie online en offline)
Hoe vertel je het verhaal van je merk of organisatie frequent en met impact. (Contentcreatie -en distributie)

We hebben ervaring met het marketingtechnisch voorsorteren op een overname. Dat doen we strategisch, intuïtief en creatief. Bij al deze cases die wij hebben gedaan, heeft niemand ons dit doel van tevoren verteld. Begrijpelijk, want je moet ook sterk kunnen doen alsof dit niet speelt. Aan de andere kant zijn we natuurlijk ook intuïtief en ‘lezen’ we ook de symptomen . Alles wat nodig is om een merk of organisatie krachtig, aantrekkelijk en invloedrijk te maken vanuit de kern, hebben we in huis. Wij maken merken en organisaties ‘hard to get’.

Bring out the wonder in your brand.

Heb je vragen of wil je meer weten?
Wij helpen je graag verder.

We vinden het leuk als je ons belt. Ben jij niet zo’n beller, maar wel een fan van formulieren? Vul dan je gegevens hier in en wij nemen contact met jou op.