Online presence.

Ja, de buitenkant telt. Tenminste, in ieder geval totdat we de binnenkant hebben leren kennen. Hoewel we onszelf graag wijs maken dat we varen op ratio is het binnen de wereld van marketing en sales een bekend gegeven dat 99 procent van al onze beslissingen en aankopen is gebaseerd op emotie. Hoe vertaalt zich dat online?

Zie een online presence als de winkeletalage anno nu. Dit is de plek die het eerst in het oog springt. Waar geïnteresseerden voorbijkomen en waar mensen na een eerste aanblik besluiten om wel of juist niet te blijven hangen. Geen ondernemer die het in z’n hoofd haalt om in het echte leven zijn etalage - de hotspot voor verkoop - geen aandacht te geven. Online zien we dat die focus er vaak nog niet zo is. Veel merken zitten nog volop in de digitale transitie en konden tot voor kort nog volop leunen op hun offline verkoopkanalen. Maar zelfs de meeste verstokte digibeet is inmiddels – hallo corona! – overstag. En in de voorhoede ervaren de merken die al langer online aan de weg timmeren, dat er bij een goede online presence sprake is van een effectieve balans tussen content en data. Want, laten we vooral niet vergeten dat je om op te kunnen vallen, eerst goed vindbaar moet zijn.

Hoe draagt je online presence bij aan het bereiken van doelstellingen? (Strategie)
Hoe zorgen we ervoor dat bedrijfsidentiteit en online uitstraling overeenkomen? (Branding, UX-Design)
Waarmee kunnen we jouw publiek triggeren? (Branding, Online marketing, Contentmarketing)
Welke conversie moet jouw online presence opleveren? (Webdevelopment, Online marketing)
Hoe werkt je online presence door bij het werven van medewerkers? (Employer Branding)
Hoe richt je de communicatie met doelgroepen effectief in? (Marketingcommunicatie online en offline)
Welke verhalen bouwen mee aan de reputatie? (Contentcreatie -en distributie)

Werken aan je online presence is werken aan de toekomst. Het nodigt uit om vergezichten te schetsen en laat je voor even weer stilstaan bij de vraag wie je als merk eigenlijk bent. En wie je ooit wilde zijn bij de start van je avontuur. Tegelijkertijd is het een traject van keuzes. Welke kanalen passen bij jou en welke tone of voice hoort daarbij? Hoe zorgen we ervoor dat de originaliteit van jouw merk uit de verf komt, maar tegelijkertijd generiek genoeg blijft om conversies te draaien op online zoekgedrag? Het is best een ingewikkelde puzzel. Maar als alles stukjes in elkaar passen, is het resultaat vaak om in te lijsten.

Bring out the wonder in your brand.

Heb je vragen of wil je meer weten?
Wij helpen je graag verder.

We vinden het leuk als je ons belt. Ben jij niet zo’n beller, maar wel een fan van formulieren? Vul dan je gegevens hier in en wij nemen contact met jou op.