Digitale transformaties
Digitale transformatie vraagt om een andere manier van denken. Een merk kan alles op de rit hebben en toch alweer achterlopen. De digitale wereld van nu gaat niet alleen over snelle applicaties en slimme webtools, het gaat over het vernieuwen van je businessmodel. En laat daar nou net marketing bij benodigd zijn.
Eigenlijk stellen we dat organisatiegroei en merkenbouw een digitale transformatie kan betekenen. Een merk moet om te groeien namelijk niet alleen uniek, maar ook publiekelijk zijn. Klantervaringen, het participeren van klanten in je merk vindt online plaats. Daarnaast, hoe men tegen je merk aankijkt wordt bepaald door online-ervaringen.
Hoe zet je marketing in bij dit kantelmoment van je bedrijf? Welke digitale keuzes zijn belangrijk voor jouw organisatie? Digitale transformatie is immers een groot onderwerp waarbij het de kunst is om groot te denken en de processen eenvoudig en overzichtelijk te maken.
Marketingvragen:
- Strategie. Hoe haken we in als merk of organisatie in de digitale wereld?
- Branding. Wat betekent dit voor het merk?
- Positionering. Hoeveel invloed heeft dit op je uniek plek in de markt?
- Propositie. Welke belofte doe je aan je klanten, aan je publiek?
- Interne communicatie & Employer Branding. Hoe neem je mensen mee in deze digitale transformatie?
- Marketing en communicatie. Hoe richt je de communicatie effectief in?
- Contentcreatie- en distributie. Hoe neem je het publiek mee met verhalen die raken?