Cinnamon Since 1854

Royal Polak

Misschien wel het meest fascinerende aspect van smaak, is de manier waarop het zich onophoudelijk ontwikkelt. Door culturele invloeden, trends en invloedrijke gebeurtenissen herdefiniëren we de betekenis van smaak iedere keer opnieuw. Het is hét geheim van de eeuwige jeugd van Royal Polak, de Steenwijkse specerijenmaalderij die al sinds 1854 aan de weg timmert.

Royal Polak - Logo

Samenstelling van het bedrijfsrecept

Royal Polak is hét adres voor de grootschalige inkoop van zoete specerijen. Denk daarbij vooral aan kaneel en vanille, maar ook aan gerelateerde producten. Grondstoffen komen rechtstreeks bij de bron vandaan. De bakkersindustrie weet Royal Polak al jaren te vinden voor de benodigdheden van hun producten. Bovendien heeft Royal bedrijf de kennis en middelen in huis om samen met opdrachtgevers continu nieuwe blends te ontwikkelen. Het bedrijf werkt daarbij vanuit drie kernwaarden. Deze gelden als een belofte aan hun opdrachtgevers en vertegenwoordigen de intrinsieke waardes waar Royal Polak voor staat.

Royal Polak - USP's
Royal Polak - Visitekaart & Kruiden

Kwestie van smaak

Binnen de bedrijfsformule is Royal Polak extra trots op het Tastelab. In deze modern ingerichte keuken kunnen medewerkers samen met opdrachtgevers nieuwe formules ontwikkelen om producten nog beter te laten smaken. Natuurlijk kijken ze hierbij ook naar trends. Willen consumenten bijvoorbeeld minder suiker in producten? Dan gaan ze daarmee aan de slag. Nieuwe toepassingen kunnen worden toegepast op verschillende productgroepen, zoals brood, banket, chocolade of zelfs ijsjes.

Royal Polak - Website

Werelds Steenwijk

Royal Polak heeft zijn thuisbasis in Steenwijk, maar is overal in de wereld actief. Maar liefst 54 landen kopen bij hun in. Hoe zorg je er nou voor dat je als bedrijf voor de hele wereld toegankelijk bent en tegelijkertijd ook dichtbij jezelf blijft staan? Door trouw te blijven aan datgene wat je herkenbaar maakt. De kenmerkende rode kleur blijft daarom een prominente rol spelen en aanpassingen in de huisstijl worden subtiel doorgevoerd. Net als een kleine toevoeging aan een smaak die van zichzelf ook al goed was.

Royal Polak - Beursbanner