Gezien
Gehoord
Gebaar

Schadefonds

Gewapende overvallen, seksueel misbruik, moord, huiselijk geweld… Het zijn onderwerpen waar we liever niet over praten. Helaas krijgen toch heel veel mensen hiermee te maken. Speciaal voor hun is Schadefonds Geweldsmisdrijven in het leven geroepen. Slachtoffers van geweld kunnen daar terecht voor de erkenning die hun helpt bij de verwerking van deze gebeurtenissen.

Schadefonds - Branding

De kracht van erkenning

Door het tonen van begrip en het geven van aandacht krijgen slachtoffers van geweldsmisdrijven een steuntje in de rug. Erkenning helpt hen om de weg terug te vinden naar het leven zoals ze dat voorheen kenden. De kracht van erkenning zit voor een deel opgesloten in de kracht van communicatie. Voor Schadefonds Geweldsmisdrijven is het belangrijk in de communicatie laagdrempelig te zijn naar slachtoffers toe. Tegelijkertijd is het van belang om in de uitstraling een herkenbare partner te zijn voor stakeholders en verwijzers.

Schadefonds - Magazine

De attentiewaarde van arcering

Diepte, effect en uitdrukking: In een notendop is dat het effect van arcering. Door de toevoeging van dit element krijgt de huisstijl van Schadefonds een flinke oppepper. De oneffenheid die er ontstaan door de toepassing van arcering staat bovendien symbool voor de weerbarstige werkelijkheid die de dagelijkse realiteit van Schadefonds Geweldsmisdrijven vormt.

Schadefonds - Presentatie

Papierwerk & Digi-Taal

Ook in het online tijdperk is drukwerk nog altijd een waardevol instrument. De magazines van Schadefonds kunnen makkelijk achtergelaten worden na een bezoek. Dit zorgt voor een blijvende indruk. De look en feel van de Schadefonds magazines wordt online gewaarborgd door gebruik te maken van het creatieve platform Foleon.

Schadefonds - Grafieken

Iconisch

Geschreven content is bijna nooit geschikt voor een vorm van publicatie als er geen beeld gebruikt wordt. De afwisseling met beeld maakt een tekst aantrekkelijker en vergroot de leesbaarheid. Het is alleen niet altijd even eenvoudig om passend beeld te vinden. Dat geldt zeker ook voor Schadefonds Geweldsmisdrijven. Een portretsessie met slachtoffers ligt immers niet voor de hand. En foto’s uit bestaande beeldbanken kunnen soms vervreemdend werken. Het gebruik van iconen kan dan een mooie oplossing bieden.

Schadefonds - Iconen

Mag-er-zijn Magazine

Het magazine van Schadefonds Geweldsmisdrijven is speciaal gericht op hun ketenpartners. Denk daarbij aan verwijzers die slachtoffers van geweldsmisdrijven kunnen wijzen op het bestaan en de werking van het Schadefonds. Het magazine geeft Schadefonds een gezicht. Door de frisse uitstraling en de mix van nuttige informatie en verhalen die uit het leven gegrepen zijn, wordt de lezer gepakt.

Schadefonds - Magazine

De kracht van herhaling

Communicatie blijft hangen als het opvalt én als de boodschap eenduidig en herhaaldelijk voorbijkomt. Voor Schadefonds Geweldsmisdrijven werken we daarom aan uiteenlopende communicatiemiddelen in formele en informele varianten.

Schadefonds - Magazine

“Wanneer ik als opdrachtgever een idee neerleg dan zijn een paar woorden genoeg: FIZZ gaat ‘aan’! Er wordt altijd goed doorgevraagd zodat we krijgen wat we nodig hebben. De producten springen er wat betreft concept, tone of voice, vormgeving altijd weer uit. Verrast en geprikkeld worden. Ze komen altijd terug met iets waarvan ik denk: Dáárvoor huur je dus een bureau in.”

Maarten van der Wal - Adviseur Marketing & Communicatie