De zonnige zijde van ernstig

Groenemorgen

Het woord duurzaamheid is aan inflatie onderhevig. Iedereen wil of moet er iets mee. Als doodnormale burger voel je je daarom wel eens platgebombardeerd met deze term. Soms voelt het daardoor zelfs alsof duurzaamheid aan ons wordt opgedrongen. Als bureau bogen wij ons daarom over de vraag: Hoe zorgen we er nou voor dat de intrinsieke boodschap van duurzaamheid overeind blijft zonder dat er weerstand ontstaat?

Groenemorgen - Branding
Groenemorgen - Uitingen

Ik wens jou...

...een goedemorgen. Het is misschien wel het meest gebruikte woord op een dag. Immers, we starten elke dag met het wensen van een goedemorgen. Voor onze geliefden, onze collega’s, onze zakelijke contacten of zomaar een voorbijganger op straat. Daarom vormde dit een mooi uitgangspunt voor de opdracht die wij kregen van de gemeente Hoogeveen: Bedenk een overkoepelende naam waar wij al onze plannen, ideeën en ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid onder kunnen herbergen. Vanuit goedemorgen was de klinkslag naar Groenemorgen Hoogeveen snel gemaakt. De creatieveling ziet in het bijbehorende logo ook een knipoog naar een zonsopgang terug.

Groenemorgen - Uitingen
Groenemorgen - Uitingen

Vandaag is de dag

“Welke dag is het? Het is vandaag. Gelukkig, dat is mijn favoriete dag.” Was getekend Winnie de Poeh. Wie net als dit personage uit kinderboeken leeft, heeft als motto: Pluk de dag, vandaag is alles mogelijk. Groenemorgen Hoogeveen kreeg de afsluiter Tijd om op te staan mee. Daarmee wordt de urgentie van het onderwerp duurzaamheid op een speelse manier serieus onder de aandacht gebracht.