Merkpositionering

Onderscheidend, relevant en geloofwaardig. Een klant ziet een merk zoals hij dat wil.

Positioneren is het bedenken van een eindbeeld dat zorgt dat het merk een onderscheidende plaats inneemt in het hoofd van doelgroepen. Deze sterke breinpositie is direct te koppelen aan het merk, en zorgt voor een sterke voorkeurspositie.

Je wilt er tussenuit springen, opvallen tussen jouw concurrenten die soortgelijke producten of diensten aanbieden. Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat een (potentiële) klant voor jouw bedrijf kiest en niet voor een ander? Door je merk goed te positioneren.

FIZZ | Digital agency heeft de kennis om door de bubbel van jouw merk te prikken, zodat mensen zich met jouw merk willen én gaan verbinden.

Of jij als merk wordt gehoord en gekozen, is afhankelijk van jouw positioneringsstrategie. Met een merkpositionering gaan we aan de slag met wat jouw merk uniek maakt. We onderzoeken hoe de concurrentie zich positioneert in de markt en zoeken naar de juiste, unieke positie die jouw merk kan claimen. Wij gaan uit van jouw eigen kracht en vullen dit aan met de behoefte van de klant om zo de beste merkpositie te genereren.

Deze merkpositionering werken we uit in een merkstrategie. Een creatieve en effectieve strategie die ervoor zorgt dat jouw doelgroep weet wat jij te bieden hebt.

Benieuwd naar de volgende stap in ons merkstrategie proces? Klik door naar de pagina merkstrategie.