Creatief concept
Een goed idee is nog geen concept. Een goed concept is vaak wel gebaseerd op een goed idee. Hoe zet je een goed idee om in een concept waarin jij jouw bedrijf of merk herkent?
Om doordachte plannen te maken voor een merk of bedrijf, moeten ideeën omgezet worden naar een creatief concept.
Een creatief concept is de vertaling van een boodschap of idee in woord en beeld. Deze boodschap, of merkbelofte, komt voort uit je merkpositionering. Hierin wordt duidelijk welke plek je als merk of bedrijf wilt innemen in de wereld en in het hoofd van je doelgroep. Een creatief concept gaat uit van een ‘Big Idea’ die in alle relevante media doelgroepen consistent kan bewegen en overtuigen. Een betekenisvol creatief concept haakt aan op wat doelgroepen interesseert en creëert bij voorkeur fans voor het merk.
FIZZ | Digital Agency helpt jou om de identiteit of strategie van je merk of bedrijf op een inspirerende manier naar woord en beeld te vertalen. De uitgangspunten worden vanuit je merkstrategie vastgelegd. De vormgeving van je creatief concept sluit hier naadloos op aan. Het creatieve concept is uiteindelijk hét uitgangspunt voor alle uitingen van je merk of bedrijf.
Benieuwd wat je merk of bedrijf uniek maakt? Klik dan door naar de pagina merkpositionering.