Samen sta je stark

Stark

Stark is per 1 januari 2019 gestart en komt voort uit het voormalige werkvoorzieningsschap Alescon. Dit bedrijf werd opgesplitst in een Noord en Zuid afdeling. De zuidelijke tak heeft met Stark een frisse start gemaakt.

Stark - Branding
Stark - Uitingen

Sterk voor de dag komen

Stark is het Drentse woord voor Sterk en dat is precies de organisatie voor de dag wil komen: Sterk en nuchter. Iedere dag gaan zij hard aan de slag voor hun opdrachtgevers. Niet meer en niet minder. Puur en zonder fratsen.

Stark - Vlaggen

Een
tweeledige succes-formule

Via coachingstrajecten van de gemeentes Hoogeveen, Midden-Drenthe en De Wolden kunnen mensen, die via de reguliere arbeidsmarkt niet zo makkelijk aan een baan komen, aan de slag bij een werkleerbedrijf. Daar vinden zij een laagdrempelige werkomgeving met werkzaamheden in productie, schoonmaak, horeca, groenbeheer, postbezorging en logistiek. Als werknemers van Stark maken zij weer volwaardig deel uit van de werkende maatschappij en zijn zij de sterren op de werkvloer. Tegelijkertijd biedt Stark als bedrijf oplossingen voor het bedrijfsleven. Zij zijn als het ware altijd in bedrijf.

Stark - Inspiratie

Starke uitstraling

Op 10 oktober vond er voor ruim 900 werknemers, begeleiders, overheidsafgevaardigden en belangstellenden van de media een feestelijke onthulling van de nieuwe naam, het nieuwe logo en de nieuwe claim plaats. In het logo is er gekozen voor een samenspel van de kleuren oranje en blauw. Hierin komt de dynamiek van Stark als bedrijf ook weer duidelijk terug. Blauw staat voor de betrouwbaarheid die Stark graag wil uitstralen richting het bedrijfsleven. Het speelse oranje staat voor de kleurrijke samenstelling van het personeelsbestand.

Stark - Devices

Sterk
verhaal

Bij de eigentijdse uitstraling van Stark past een functionele website, die zowel tegemoetkomt aan de wensen van opdrachtgevers als aan de wensen van (potentiële) medewerkers. Dit betekent in de praktijk een krachtige, positieve en professionele uitstraling die tegelijkertijd ook toegankelijk is. Door in de opzet te kiezen voor de krachtige huisstijlmiddelen in combinatie met de handige pictogrammen kan iedere bezoeker snel zijn of haar weg vinden op het online platform. Ook is de site voorzien van handige tools zoals een voorleeshulp en een optie om de lettergrootte aan te passen. De nieuw ontwikkelde fotografie brengt de site tot leven.

Stark - Screens
Stark - Beeldmerk

De kracht van verbeelding

In het logo van Stark vormt de ‘a’ niet alleen in letterlijke zin het middelpunt. Deze letter is opgezet als een stervorm, een knipoog naar de pay-off Ster in Bedrijf. Met een beetje fantasie kan de ‘a’ ook worden gezien als een grafisch vormgegeven poppetje dat richting aangeeft. Dit slaat terug op Stark als organisatie, die werknemers richting geeft voor een passende plek op de arbeidsmarkt. Daarmee wordt het werkleerbedrijf ook weer teruggebracht naar de kern. Als organisatie waar de mens centraal staat.