Personeelstekort

De arbeidsmarkt is in transformatie. Zeker in bepaalde branches is een groot personeelstekort ontstaan. Veel banen verdwijnen of veranderen, waarbij werkgevers vacatures te vullen hebben waar mensen (nog) niet op aansluiten. Of medewerkers hebben andere behoeftes gekregen. Zo koersen zij niet alleen op salaris, maar kijken ze welke rol van betekenis een merk speelt in de maatschappij. Wat kan marketing betekenen in deze veranderende markt?

Natuurlijk, medewerkers werven en werken aan medewerkerstevredenheid hoort bij een afdeling HR. Bij onderwerpen als personeelstekort en aansluiting krijgen bij de juiste mensen zien we dat recruitment en marketing naar elkaar toegroeien. Een HR-afdeling weet wat er intern leeft. Een marketingpartner helpt om deze interne kennis te koppelen aan maatschappelijke golfbewegingen en zet het om in een kloppend verhaal. Er kan aan Employer Branding worden gedaan.

Marketingvragen:

  • Positionering. Wat wordt je belofte aan de maatschappij?
  • Branding. Hoe zetten we design en vormgeving in om intrinsieke waarde te laten matchen met uitstraling?
  • Strategie. Hoe val je op in de belevingswereld van diegenen die gewend zijn om constant met nieuwe impulsen getriggerd te worden?
  • Interne communicatie & Employer Branding & Employer Engagement. Hoe enthousiasmeer je mensen en houd je dat enthousiasme vast?
  • Marketing en communicatie. . Hoe werf je medewerkers, waar vind je ze en hoe richt je vacatures effectief in?
  • Contentcreatie- en distributie. Welk verhaal vertel jij aan je medewerkers van de toekomst en je medewerkers van nu?

Nu werkend Nederland volop in transformatie zit en we termen als Employer Branding en daaropvolgend Employer Engagment krijgen, moeten we gaan kijken naar de betekenis daarachter. We moeten toewerken naar de wereld van morgen. Met de veranderingen van nu ontstaan er namelijk nieuwe kansen. Een medewerker wil graag horen bij een merk met de betekenis van deze tijd. Of eigenlijk de aantrekkingskracht van morgen.


Bring out the wonder in your brand.

Heb je vragen of wil je meer weten?
Wij helpen je graag verder.

We vinden het leuk als je ons belt. Ben jij niet zo’n beller, maar wel een fan van formulieren? Vul dan je gegevens hier in en wij nemen contact met jou op.