Overname: Een bedrijf kopen
Een overname van een merk of organisatie vergroot markten en capaciteit. Het is vaak complementair aan je eigen kennis en kunde, spreidt risico’s en geeft meer body aan cultuur van ondernemen waar je voor staat. Het doet er nogal toe. Maar hoe ziet de markt deze overname en hoe gaan zij de overname van een nieuw bedrijf ervaren?
Het moet namelijk passen, men moet zich erin thuis voelen. Dus hoe breng je het beste naar boven? Hoe stijgt een overname uit boven struikelblokken als terugverdientijd en rendement? Hoe ontwikkel je nieuwe perspectieven die je van tevoren niet had bedacht? We helpen je het wonder (weer) naar boven te krijgen.
Marketingvragen:
- Strategie. Hoe vind je een krachtig motief?
- Branding. Een overname gaat over namen. Wat betekent dit?
- Positionering. Hoe geef je een nieuwe duidelijkheid rondom je plek in de markt?
- Propositie. Hoe laat je het voordeel zien aan de huidige en nieuwe klanten?
- Interne communicatie Hoe vertel je het aan de organisatie?
- Marketing en communicatie. Hoe zet je het merk opnieuw op de kaart?
- Contentcreatie- en distributie. Hoe maak je het tot een succesverhaal met verhalen die ertoe doen?
Mensen, merken en organisatie brengen wij in beweging door de kern te raken en vandaaruit potentieel te vinden. Dat doen we op strategisch en creatief vlak. Door merkbeleving en organisatiecultuur te koppelen aan nieuwe kansen ontstaat er een positieve flow.