In twee dagen van kans naar omzet

Klinkt deze titel jou als muziek in de oren? Of voelt het aan als een loze belofte? Een lokkertje met een addertje onder het gras? Lees snel verder en ontdek dat je niet voor de gek gehouden wordt.

Ieder bedrijf heeft er ongetwijfeld weleens een vergadering aan gewijd: Dat ene product waar écht potentie in zit, maar dat nog steeds in de ijskast staat. Of dat andere product dat naadloos aansluit op je huidige dienstenaanbod, maar waarbij de lancering maar niet van de grond komt. Waar gaat het mis? Waarom wordt er vaak niet doorgepakt?

FIZZ en IJsselvliet hebben dé oplossing voor diensten en producten met potentie die meer voor het voetlicht gebracht kunnen worden. Wij hebben deze oplossing vertaald naar een Pressure Cooker; in twee dagen van kans naar omzet. Samen met jou signaleren we kansen binnen jouw bedrijf en vertalen we de meest succesvolle kans naar een messcherpe marktpropositie waar je morgen mee aan de slag kan.

Jij weet dat er meer potentie in jouw onderneming zit. Jij wil hiermee aan de slag. Sterker nog, je had gister al willen beginnen. Klik hier voor onze pitchdeck met daarin informatie over onze succesvolle aanpak; in 2 dagen van kans naar omzet.

Meer weten over de mogelijkheden van een Pressure Cooker of zelf een sessie aanvragen?

Meer informatie Boek de pressure cooker

Het achterhalen van de échte behoefte van de klant

“If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” Deze uitspraak komt van Henry Ford. Ja inderdaad, die van de auto’s. Deze quote wordt vaak aangehaald bij het achterhalen van de klantwensen om het aanbod van producten en diensten naadloos te laten aansluiten bij de wensen van de klant. Henry Ford was als industrieel uitvinder rond het jaar 1900 het brein achter de ontwikkeling van de eerste personenauto. Door de opkomst van de industrie in die tijd wilden mensen zich vlotter kunnen verplaatsen, de zogenaamde ‘job to be done’. In plaats van ‘snellere’ paarden kwamen er personenauto’s. Een nóg betere oplossing, die toen niet meteen voor de hand lag. Het achterhalen van die onderliggende behoefte achter een directe vraag is vandaag de dag nog steeds een hot item.

Ijsselvliet - FIZZ

Van snellere auto’s naar de snelkookpan

Wat we kunnen leren van Henry Ford is dat een klantbehoefte niet altijd duidelijk aan de oppervlakte ligt. En dat het dus de moeite waard is om hier wat langer bij stil te staan en op onderzoek uit te gaan. In de door ons ontwikkelde tweedaagse Pressure Cooker wordt deze klantbehoefte achterhaald en vertaald naar een messcherpte markt propositie. IJsselvliet helpt vanuit bedrijfseconomisch perspectief en FIZZ vanuit marketing perspectief. Onze Pressure Cooker is gebaseerd op de Design Thinking methode.

Onze werkwijze

Hoe onze Pressure Cooker werkt? Met buitengewone focus. We vragen jou als opdrachtgever om je agenda voor twee dagen schoon te vegen. Wij nodigen jou én 3 tot 5 medewerkers uit die medeverantwoordelijk zijn voor de lancering van het product of dienst. Deze medewerkers brengen allemaal een andere expertise in. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een productontwikkelaar, een marketeer, maar ook aan een collega die veel klantcontact heeft en daardoor de belevingswereld en behoeftes van de klant op waarde in kan schatten. Onze interactieve werkwijze zorgt ervoor dat jij in 2 dagen tijd een kant en klare markt propositie hebt uitgewerkt waar jij direct mee aan de slag kan.

Het programma

Op Dag 1 is IJsselvliet Strategie & Realisatie aan zet. IJsselvliet is een in Zwolle gevestigd adviesbureau dat bedrijven helpt bij vraagstukken rondom strategie en bedrijfsvoering. IJsselvliet legt op Dag 1 de focus op het achterhalen van de meest kansrijke product-markt combinatie. Wat is de rol en positie van jouw bedrijf en waar ligt bijvoorbeeld de toegevoegde waarde van de dienst of het product? Hoe onderscheid je je van jouw concurrenten? Hoe zit jouw afzetmarkt in elkaar? Valt deze op te delen in verschillende doelgroepen? Zitten jouw medewerkers gelijk aan tafel met mensen die aan klantzijde beslissingsbevoegd zijn? En waar wordt in de praktijk weerstand ondervonden? Door jullie uit te dagen met deze vragen identificeren we samen de kans waarmee we verder gaan bouwen in Dag 2.

Op Dag 2 komt FIZZ naar de voorgrond als digital agency met de vertaalslag richting de markt. We gaan daarbij nadrukkelijk op de stoel van jouw beoogde klanten zitten. Hoe worden zij bijvoorbeeld graag aangesproken? Wat triggert de klant en wat belemmert ze? Om dit goed voor de bril te krijgen, werken we in tweetallen een aantal klantprofielen uit en onderzoeken wij hun échte ‘job to be done’. Tevens gaan wij interactief aan de slag met jouw unieke verkoopargumenten, met welke toon wil jij de klanten aanspreken en wat zijn de belangrijkste waarden die jij terug wil zien in het vermarkten van jouw product of dienst. Bovendien voorzien wij jou in een bondige presentatiewijze, de Elevator Pitch, die jouw medewerkers kunnen gebruiken voor een eenduidige boodschap richting klanten.

Wat krijg je?

  • Teamspirit en focus. Je speelt je écht even vrij van de dagelijkse werkzaamheden
  • In twee dagen een complete én toepasbare propositie klaar voor de markt.
  • Een kritische blik van buitenaf door ervaren experts. Een vooringenomen blik van een organisatie wordt onderbouwd weerlegt ;-)
  • In één oogopslag is duidelijk voor alle betrokkenen binnen jouw bedrijf wat de ingrediënten zijn waarmee je met de dienst of het product de markt op kan. Een zogeheten Brand Identity Framework.
Ijsselvliet - FIZZ

Zij gingen je voor en creëerden een ripple effect dankzij deze pressure cooker, waardoor ze nu meer impact maken met hun product of dienst.


“Door deze aanpak hebben wij in 2 dagen tijd een kant en klare propositie opgesteld die direct, organisatie breed, gebruikt kan worden. De waarde zit hem er voor ons onder andere in dat het uitwerken van een dergelijke propositie vaak enkele weken duurt, niet in gewerkte tijd, maar in de tijd tussen de eerste kick-off en oplevering van het brand-identity framework. De brandsprint heeft een zeer positief effect op de tijd die het kost om een concept op de markt te brengen.”

Hilco Knul, Commercieel Directeur Hemmink

“Alle interne stakeholders weten welke toegevoegde waarde het concept heeft voor de verschillende betrokken doelgroepen. Zo kan marketing haar communicatie met de juiste tone of voice op de doelgroepen afstemmen en weten onze adviseurs welke waardes zij kunnen communiceren. Dit alles is gedaan onder een hele goede begeleiding en beproefde methodiek; van pijnpunt tot het communiceren van de waarde naar de juiste doelgroep.”

Jan Nies, Productmanager Veilig & Comfortabel Wonen Hemmink

Heb je vragen of wil je meer weten?
Wij helpen je graag verder.

We vinden het leuk als je ons belt. Ben jij niet zo’n beller, maar wel een fan van formulieren? Vul dan je gegevens hier in en wij nemen contact met jou op.