Fusies.

Ja, organisaties en merken kunnen ook met elkaar trouwen. Het is een ingrijpend, blij moment in het leven van organisaties en merken. Maar ook een ingewikkeld kantelmoment. Marketingtechnisch gezien een echte uitdaging. Vele facetten en emoties komen samen. Daarom is het ook belangrijk om een aantrekkelijke stip aan de horizon te formuleren en te volgen. Waardoor het nieuwe lonkende perspectief sterker is dan de wirwar aan argumenten en belangen die allemaal even belangrijk zijn. Dat weten we wel, maar in het woordje trouwen zit ook het woordje rouwen. Ruimte voor afscheid nemen hoort er ook bij. Wat komt erbij en wat raken we kwijt? Hoe gaat dat precies werken?

Iedere fusie kent een achterliggend motief, een strategie en een doel. Maar het samensmelten van culturen kost ook energie en komt daardoor moeilijk tot synergie. Het is een delicaat spel tussen de polen van inleveren en opleveren. Is één plus één anderhalf? Of twee of zelfs drie? Nieuwe vragen, nieuwe antwoorden:

Hoe halen we het volledige potentieel naar boven? (Strategie)
Hoe formuleren we een heldere visie op merkenbeleid? (Branding)
Wat wordt de nieuwe positie in de markt? (Positionering)
Welke belofte doen we aan onze doelgroepen? (Propositie)
Hoe nemen we de interne organisatie mee? (Interne communicatie, Employer Branding)
Hoe willen we nu dat de markt naar ons kijkt? (Marketingcommunicatie online en offline)
Wat worden de verhalen die bij ons horen? (Contentcreatie -en distributie)

Niet alleen zij we sensitief genoeg om mee te bewegen met wat er speelt rondom de fusies van merken en/of organisaties, we zijn ook intuïtief, creatief en strategisch sterk om nieuw potentieel te vinden en nieuwe perspectieven te schetsen. Zo aantrekkelijk en motiverend dat het organisaties en merken opnieuw in de flow brengt. We move people, we move brands. Maar laten we eerst luisteren.

Bring out the wonder in your brand.

Heb je vragen of wil je meer weten?
Wij helpen je graag verder.

We vinden het leuk als je ons belt. Ben jij niet zo’n beller, maar wel een fan van formulieren? Vul dan je gegevens hier in en wij nemen contact met jou op.