Website laten maken, waar op letten?
Bij het laten maken van een website, moet je op verschillende punten letten. Zo moet je duidelijk hebben waar je website aan moet voldoen en welke eisen hieraan vast zitten. Wij leggen je stapsgewijs uit waar je op moet letten bij het maken van een website.
-
Bepaal het doel van je website
Bepaal voordat je een website laat maken wat het primaire doel is van je site. Het is handig als dit doel meetbaar is, zodat iedereen die betrokken is bij het ontwikkelen van de website weet wat de bedoeling is. Moet je website informeren, veel conversie draaien of moet het juist je merk versterken? Het doel van je site heeft grote invloed op het ontwerp. Daarom is het van belang om dit doel scherp te houden. -
Kies een domeinnaam
Bij het laten maken van een nieuwe website is de domeinnaam van de website erg belangrijk. Dit is jouw online identiteit, en daarom wil je een naam kiezen die goed bij jou en je bedrijf past. Wij helpen je de juiste extensie van je domeinnaam kiezen, of gebruiken je huidige domeinnaam. -
Omschrijf de bezoekers van jouw website
Bij het laten maken van een nieuwe website is het belangrijk om vooraf een duidelijke definitie te bedenken van de doelgroep van je website. Voor wie is de website precies bedoeld? Kruip in de huid van de bezoeker, en bedenk een persona. Zo kun je tijdens en na de ontwikkeling van je website toetsen of de website, de content, de navigatie en de functionaliteit past bij de bezoekers van jouw website. FIZZ helpt jou bij het definiëren van jouw klant of bezoeker. Wij helpen jou buiten je eigen grenzen te denken. Zodat we zeker weten dat jouw website volledig gericht is op de bezoekers die jij wilt aantrekken. -
Kies het juiste CMS-systeem voor je nieuwe website
Bij het laten maken van je eigen website, wil je ervoor zorgen dat je de website zelf kunt beheren. Om zelf teksten en afbeeldingen aan te kunnen passen en pagina’s modulair in te richten, heb je een CMS-systeem nodig. Het CMS van FIZZ is erg gebruiksvriendelijk. Of je nu weinig of veel ervaring hebt met websites; je kunt er gemakkelijk mee uit de voeten. -
Bedenk of er data gekoppeld moet worden
Bij het laten maken van je eigen website moet je van tevoren bedenken of je een koppeling wilt maken met een extern systeem of informatie wil overnemen van je oude website. Als dit het geval is dan moet dit gekoppeld of gemigreerd worden; een complext proces omdat systemen verschillend werken en data in verschillende databases anders wordt opgeslagen. Bij FIZZ helpen we je met het maken van deze koppelingen. Heb jij nog niet inzichtelijk welke data gemigreerd moet worden? Dan verplaatsen we dat naar de volgende fase van het uitbreiden van de website. -
Denk na over de gebruiksvriendelijkheid of toegankelijkheid van de site
Bij het maken van je eigen website moet je van tevoren nadenken over de navigatie en toegankelijkheid van je site. Als je website te lastig is in bijvoorbeeld navigatie, zullen je bezoekers afhaken en niet meer terugkomen. Je bezoeker met in een paar klikken kunnen vinden waar hij naar op zoek is. Een gebruiksvriendelijke site met een goede navigatie zorgt ervoor dat je website goed doorzocht kan worden door zoekmachines. FIZZ helpt jou bij het realiseren van de hoogst haalbare vormen van toegankelijkheid. -
Denk na over de functionaliteiten van de website
Wat heb ik nodig om mijn kpi’s te behalen, om mijn dienst- en productoverzicht te etaleren en om te communiceren met mijn doelgroep? Maar nog belangrijker; waar heeft de bezoeker of klant behoefte aan. Samen brengen we de wensen en functionaliteiten in kaart. Denk hierbij aan een contactpagina om contact op te nemen of een vacatureoverzicht om mijn vacatures te etaleren. Maar bijvoorbeeld ook een pagina waar de inhoud van de vacature staat, met een bijbehorend formulier om onmiddellijk te kunnen solliciteren, of een winkelmandje zodat klanten uiteindelijk producten kunnen kopen. -
Zoekmachine optimalisatie
Bij het maken van je eigen website moet je van tevoren nadenken over je online vindbaarheid. Als jij als nieuwe website online vindbaar wil zijn, dan is zoekmachine optimalisatie belangrijk. Met een goed zoekwoordenonderzoek, de juiste tag, meta description en content optimalisatie zorg je ervoor dat je goed gevonden wordt op zoekmachines zoals Google. Dit verhoogt de kans op nieuwe bezoekers aanzienlijk.