Hoe positioneer ik mijn bedrijf?

Je positioneert je bedrijf door een (eind)beeld te realiseren dat ervoor zorgt dat het merk een onderscheidende plaats inneemt in het hoofd van de doelgroep. Deze sterke breinpositie is direct te koppelen aan het merk, en zorgt voor een sterke voorkeurspositie. Met het realiseren van een sterke merkpositionering ga je aan de slag met wat jouw merk uniek maakt. Je onderzoekt hoe de concurrentie zich positioneert, zodat jij jouw unieke positie van je merk in de markt kunt claimen. Deze merkpositionering kun je uiteindelijk uitwerken tot een merkstrategie. Dit is een creatieve en effectieve strategie die ervoor zorgt dat jouw doelgroep weet wat jij te bieden hebt.

6 signalen dat een bedrijf toe is aan een herpositionering

Herpositionering is zo’n typische term uit de marketingwereld die voor buitenstaanders abstract kan overkomen. Toch zijn er voor bedrijven en organisaties best concrete momenten aan te wijzen die een kick-start voor dit traject kunnen vormen. Ontdek de 6 signalen.

Benieuwd naar relevante cases? Bekijk relevante case hier.

Heb je vragen of wil je meer weten?
Wij helpen je graag verder.

We vinden het leuk als je ons belt. Ben jij niet zo’n beller, maar wel een fan van formulieren? Vul dan je gegevens hier in en wij nemen contact met jou op.