Fusies
Ja, organisaties en merken trouwen met elkaar. Een fusie is een blij, maar ingrijpend moment. Bovendien een ingewikkeld kantelmoment. Marketingtechnisch gezien ook een echte uitdaging. Naast dat een fusie een achterliggend motief kent met een strategie en een doel, heb je te maken met emoties. In het woordje trouwen, zit immers ook het woordje rouwen.
Wat komt er kijken bij een fusie? Wat raken we kwijt? Hoe werkt het precies? Het samensmelten van culturen kost energie, waardoor het voordeel van de samenwerking (even) uitblijft. Het is een delicaat spel tussen de polen van inleveren en opleveren.
Hoe zet je marketing in bij zo’n ingrijpend kantelmoment? Bij FIZZ weten we als geen ander dat we merken weer in een flow kunnen brengen. Met het nieuwe potentieel schetsen we nieuwe perspectieven, waarbij we in stap één onze focus voor ligt op luisteren.
Marketingvragen:
- Strategie. Hoe halen we het volledige potentieel naar boven?
- Branding. Hoe formuleren we een heldere visie op merkenbeleid?
- Positionering. Wat wordt de nieuwe positie in de markt?
- Propositie. Welke belofte doen we aan onze doelgroepen?
- Interne communicatie & Employer Branding. . Hoe nemen we de interne organisatie mee?
- Marketing en communicatie. Hoe willen we nu dat de markt naar ons kijkt?
- Contentcreatie- en distributie. Wat worden de verhalen die bij ons horen?