Lef en liefde als sleutel voor opmerkelijke marketing
Houden mensen van jouw organisatie? Is jouw merk een ‘love brand’? Dat klinkt misschien nogal vergaand, maar toch blijkt dat doelgroepen en zeker medewerkers zich graag verbinden aan organisaties en merken die overeenkomen en zich verbinden met hun eigen persoonlijke missies en voorkeuren. Heel dichtbij. Het hart van de organisatie legt verbinding met het hart van medewerkers en hun hart voor het vak. De missie van een merk kan mensen mobiliseren en bewegen naar duurzame veranderingen.
Niemand zal vandaag de dag deze diepe wens van organisaties en merken weerspreken. We zijn er na een tijd van alleen maar focus op efficiencyslagen en commerciële belangen aan toe. Maar hoe doe je dat? Is het wel te doen? Het is toch ook niet af te dwingen of onder controle te brengen? Dat klopt! Wanneer de houding achter de wens niet verandert, wordt het slechts een trucje. En er is heel veel lef voor nodig. Heel veel durf…
Wij als FIZZ | Digital Agency, helpen merken en organisaties om mensen te raken. Dat doen we door de durf om de diepe waarheid van het merk te laten zien. Hoe kwetsbaar ook, wij geloven dat het de beste route is om de sympathie te krijgen van doelgroepen. Dat vraagt om een open houding en een open mind, maar het is o zo krachtig. Dat maakt organisaties, merken en ideeën ‘lovable’. Voor trucjes moet je bij FIZZ | Digital Agency niet zijn. Omdat het niet hoeft en het spannender en dieper kan. Dat is ons niet af te pakken dagelijkse avontuur.
The drive to drive.
Het begint bij het opnieuw ontdekken waarom organisaties en merken ook alweer zijn begonnen met hun avontuur. Daar zit heel veel drive en af te stoffen (goede) intenties in. Als het uiteindelijk lukt om aan te sluiten op die drive, gaan mensen zich daar juist bij aan sluiten. Het vooral een verdienste en compliment van de organisatie of merk zelf. Dat is het allemaal waard. Het garandeert een unieke positie in de markt en een unieke claim. Een positie die aansluit bij gezonde ambities.
“Er is niets mooiers dan een persoon die na de presentatie van een marketing strategie aangeeft dat hij in het hart geraakt is en dat hij bewondering heeft voor de manier waarop wij in beeld gebracht hebben wat hij al jaren had willen zijn”. Christian Soer - FIZZ | Digital Agency
Het is de sterkste manier om te komen tot een positionering of herpositionering van organisaties en merken. Om het uiteindelijk te laten landen en voort te bewegen in doelgroepen is een goede marketingstrategie nodig met energie en perspectief. Deze energie hou je vast door een vast ritme te ontwikkelen in de communicatie met de doelgroep. Je creëert continuïteit in een klantreis die wordt gebaseerd op de marketingstrategie en de content strategie. Bij het verspreiden van de content (tekst, beeld en video) maken we gebruik van de digitale infrastructuur die web en ICT en online marketing ons bieden.
Als we dit goed doen gebeurt er veel. Je kunt een hogere merkwaarde op de balans noteren en medewerkers en klanten krijgen meer bewondering voor de organisatie of merk. Ze willen bij je horen en met je werken.
Vertel ons uw verhaal.
Wij laten ons als enthousiaste marketeers graag door jou uitdagen met vraagstukken op het gebied van business development, marketing strategie en arbeidsmarkt-communicatie. Dat doen we voor organisaties in de zorg, dienstverlening, industrie en voor (semi) overheid. Wij hebben oprechte interesse in jou, in de organisatie, in merken en in de vraagstukken. Wij helpen je om verder te komen.
FIZZ | Digital Agency
De roots van FIZZ liggen in Meppel, Steenwijk en Amsterdam. FIZZ werkt in opdracht van regionale en landelijke opdrachtgevers zoals CNV Vakbond, Bebe-Jou, Zorggroep Oude en Nieuwe land, Dyka, Erasmus MC, Gulf, CSK Foodenrichment, de promotieorganisaties van Havens Amsterdam en Rotterdam en vele andere regionale en landelijke opdrachtgevers.