Geomares wint
Benelux Enterprise Award 2018
Onze klant Geomares is met hun merk Geo-Matching in de prijzen gevallen.
Onze klant Geomares is met hun merk Geo-Matching in de prijzen gevallen bij de uitreiking van de jaarlijkse Benelux Enterprise Awards. Het bedrijf uit Lemmer was volgens de jury de beste in de categorie Best Geomatics Product Database 2018. Daarmee krijgt Geomares internationale erkenning als snelst groeiend onlineplatform voor de professionele markt in geomatica.
Wim van Weegen, Content Manager GIM International & Hydro International: “Geo-matching is een platform voor geomatica professionals; het verzamelen van ruimtelijke informatie en het analyseren daarvan. Een mooie omschrijving die ik vaak gebruik is: Geomatica is het in kaart brengen van de omgeving. Het bekendste voorbeeld van een geomatica professional is de landmeetkundige. Die meet percelen en brengt de omgeving in kaart. Daar heeft hij allerlei apparatuur voor nodig (zowel hardware als software) en die kan hij vinden op… inderdaad: Geo-matching! Dan hebben we het over laserscanners, drones, gps-apparatuur, camera’s en allerlei meetapparatuur, maar ook over software om bijvoorbeeld een 3D-model van een omgeving te maken en om de ingewonnen data (met die laserscanners en meetapparatuur) te bewerken.”
Geo-Matching
“Via Geo-matching kunnen geomatica professionals op zoek naar de juiste apparatuur en software. Ze vinden daar uitgebreide productinformatie vinden en producten met elkaar vergelijken. Zo ontstaat ook een duidelijk beeld welke oplossing het meest geschikt is voor hun toepassing. Daarbij kan je bijvoorbeeld denken aan expertises in de mijnbouw, bouw, infrastructuur, archeologie, ruimtelijke ordening en het kadaster.”
Verbindingsschakel
“Geo-matching heeft de Benelux Enterprise Award gewonnen, omdat deze dienst veel voordelen biedt voor alle partijen in het werkveld; de producenten van de meetapparatuur, de ontwikkelaars van de software en de geomatica professional. Geo-matching verbindt deze partijen met elkaar en is daarmee een belangrijke schakel in het aanschafproces van nieuwe producten. Tegelijkertijd fungeert het als een marketingtool, want fabrikanten kunnen er hun producten onder de aandacht brengen.”
Geomares is sinds 2016 klant van FIZZ | Digital Agency. In de afgelopen jaren zijn onder andere de sites geo-matching.com, geomares-marketing.com en products4engineers.nl opgeleverd. Deze sites worden continu doorontwikkeld. Daarnaast is FIZZ voor Geomares actief met online marketingcampagnes op het gebied van SEO en SEA. In het komende jaar worden er bovendien een nieuw merk gelanceerd van Geomares. Naar aanleiding van de goede samenwerking, zijn FIZZ en Geomares bovendien een gezamenlijk internationaal avontuur aangegaan. Dit betreft een rebranding en nieuwe website voor IHO (International Hydrographic Organisation).