Overname: Een bedrijf kopen.

(Je neemt een partij over)

Overnemen en ondernemen zijn bijna twee dezelfde woorden die niet voor niets met elkaar te maken hebben. Een overname van een merk of organisatie is een vorm van ondernemen die er nogal toedoet. Het gaat over grote en kleine veranderingen. Het vergroot markten, vergroot je capaciteit, is vaak complementair aan je eigen kennis en kunde, spreidt risico’s en geeft bijvoorbeeld meer body aan de cultuur van ondernemen waarvoor je staat. Een overname gaat met name over cultuur. Het moet passen, men moet zich erbij thuis voelen. Voedt het elkaar en brengt het wel het beste van twee werelden bij elkaar?

Maar, hoe breng je het beste in elkaar boven? Hoe stijgt een overname uit boven onderwerpen uit als terugverdientijd en rendement? Hoe kom je los van dat vaak defensieve, beschermende denken en zet je dit om naar nieuwe kansen, nieuwe perspectieven en zelfs mogelijkheden die je van tevoren niet had bedacht? Maar bovenal nog: Hoe ziet de markt dit eigenlijk en hoe gaan zij het ervaren?

Hoe vind je een krachtig mobiliserend motief? (Strategie)
Een overname gaat over namen. Wat betekent dit? (Branding)
Hoe geef je nieuwe duidelijkheid rondom je plek in de markt? (Positionering)
Hoe laat je het voordeel zien aan de huidige en nieuwe klanten? (Propositie)
Hoe vertel je het aan de organisatie? (Interne communicatie)
Hoe zet je organisatie of het merk opnieuw op de kaart? (Marketingcommunicatie online en offline)
Hoe maak je het tot een succesverhaal met verhalen die ertoe doen? (Contentcreatie -en distributie)

Merkbeleving en organisatiecultuur koppelen aan nieuwe mogelijkheden en kansen is iets wat ons past en waar wij goed blijken te zijn. Wij brengen mensen, merken en organisaties in beweging door de kern te raken en vandaaruit potentieel te vinden. Dat doen we strategisch, intuïtief en creatief. Alles wat nodig is om organisaties en merken in de positieve flow te brengen, is er. Samen gaan we het (onder)vinden.

Bring out the wonder in your brand.

Sleutelmomenten bij onze klanten

Heb je vragen of wil je meer weten?
Wij helpen je graag verder.

We vinden het leuk als je ons belt. Ben jij niet zo’n beller, maar wel een fan van formulieren? Vul dan je gegevens hier in en wij nemen contact met jou op.