Innovaties en nieuwe product en- dienstintroducties.

Innovaties en nieuwe product en- dienstintroducties zijn eigenlijk ‘kleine’ transities in een grote wereld in transitie. Transities die een plek proberen te veroveren in veranderende markten en een weg proberen te vinden in een wereld van nieuwe technologische en maatschappelijke veranderingen. Een transitie in een transitie, of als het vol impact weet te zijn, zet deze transitie weer een nieuwe transitie in gang. Verschillende dynamieken die achterwaarts invloed hebben op het merk of organisatie en voorwaarts op doelgroepen. Het is een rollercoaster van afscheid nemen van het oude en ook het nieuwe omarmen. Herhaald en herhaald. Want wat we zeker weten is dat veranderingen een vaste constante is. Maar gelukkig we zijn er in Nederland ook goed in. We zijn een land van innovaties, van nieuwe slimme oplossingen. Een creatief volkje.

Creatieve eigenschappen zijn er niet alleen nodig voor het bedenken van nieuwe producten en diensten. Creativiteit is er ook nodig om deze innovaties te laten landen bij de doelgroepen. Naast goed onderbouwde marktanalyses en doelgroeponderzoeken, kan alleen creativiteit de doelgroepen ook echt raken, verbinding krijgen en een relatie opbouwen. Misschien wel omdat creatieve mensen van nature veel ervaringen hebben opgedaan rond veranderingen en de dynamiek die daarbij hoort.

Hoe wordt een innovatie of het nieuw product of de nieuwe dienst kansrijk? (Strategie)
Hoe zetten wij met een nieuwe naam en uitstraling het precies midden in de doelgroep? (Naming en Branding)
Wat wordt de onderscheidende positie in de markt? (Positionering)
Welke belofte doen we aan onze doelgroepen? (Propositie)
Hoe nemen we de interne organisatie mee? (Interne communicatie)
Hoe en waar introduceren wij het in de markt? (Introductiecampagne, online offline)
Hoe willen we nu dat de markt de innovatie, het nieuwe product of de nieuwe dienst ervaart? (Marketingcommunicatie online en offline)
Wat worden de verhalen die de reputatie opbouwen? (Contentcreatie -en distributie)

Er zijn ‘wetten’ en regels die ervoor kunnen zorgen dat doelgroepen worden gevonden en dat er kansrijke businessmodellen ontstaan. Minder dan ooit is dat een gok. De weg naar succes is redelijk uit te stippelen en steeds beter weten we de boodschap van innovatie of een nieuw product of dienst precies bij de juiste persoon te krijgen. Maar daarnaast en uiteindelijk wordt de echte verbinding, de acceptatie en de koop vaak op emotionele gronden gedaan. Zo krijgt de innovatie, of product of dienst, pas een plek in het (dagelijks) leven van doelgroepen. Van de analysefase naar de creatiefase, door naar een introductiecampagne en weer door naar het inrichten en onderhouden van het contact met de doelgroepen, doet FIZZ | Digital Agency in één flow. Het begint met één mailtje of één belletje:

Bring out the wonder in your brand.

Heb je vragen of wil je meer weten?
Wij helpen je graag verder.

We vinden het leuk als je ons belt. Ben jij niet zo’n beller, maar wel een fan van formulieren? Vul dan je gegevens hier in en wij nemen contact met jou op.