Duurzaamheidstransities.

De tijd dat het onderwerp duurzaamheid zich beperkte tot een paginaatje MVO op de website van merk of organisatie is voorbij. Publiek en doelgroepen vragen terecht om meer verantwoordelijkheid, vragen om een wezenlijke bijdrage aan een betere wereld. Niet vanuit commerciële overwegingen, maar vanuit intrinsiek verandering van denken en het verlaten van ongezonde systemen. Met als resultaat anders, misschien wel minder produceren en met een groter beroep op goed voorouderschap. Een betere wereld achterlaten voor toekomstige generaties of heel dichtbij: voor onze kinderen. Duurzaamheid kent geen trucjes. Het zijn opgetelde stukjes hartsverlangen om goed te zorgen voor moeder aarde en alles wat leeft.

Merken en organisaties zijn geen instituten op zich. Een merk of een organisatie is niet meer en minder dan een afspraak tussen mensen. Laten we dan ook het goede met elkaar afspreken. Volgens een boek en onderzoek van Rutger Bregman deugen de meeste mensen. Dus er is hoop om de kern van het probleem (of dat nu is de opwarming van de aarde of meer sociale gerechtigheid), vanuit de goedwillende kern van de mensen binnen en buiten het merk of organisatie met elkaar op te lossen. Laten we daar beginnen:

Hoe kijk je naar de wereld en wat zou je kunnen bijdragen? (Strategie)
Hoe koppel je het merk of de organisatie visueel aan je boodschap? (Branding)
Hoe positief beïnvloedt je met je positie de markt? (Positionering)
Wat is je hoopvolle belofte voor de markt? (Propositie)
Hoe laat je het hart zien van de mensen van je merk of organisatie? (Interne communicatie, Employer Branding)
Hoe ga je de boodschap vertellen? (Marketingcommunicatie online en offline)
Hoe vertel je impactvolle verhalen die de wereld om je heen raken? (Contentcreatie -en distributie)

Wij geloven dat de opgebouwde bekendheid van het merk of organisatie ook verantwoordelijkheid betekent om wegwijzers te zijn richting mooiere, gezondere, betere alternatieven. Iedere vorm van contact, ieder moment van communicatie, elk ingezet middel is een kans om goed te doen en mensen te mobiliseren en te raken. Want een merk of organisatie is niet alleen uniek, maar is vooral (van het) publiek. Daar zouden wij ons graag vanuit ons hart voor willen inzetten.

Bring out the wonder in your brand.

Heb je vragen of wil je meer weten?
Wij helpen je graag verder.

We vinden het leuk als je ons belt. Ben jij niet zo’n beller, maar wel een fan van formulieren? Vul dan je gegevens hier in en wij nemen contact met jou op.