Digitale transities.

Alle transformaties hebben een stevig effect in het leven van een merk of organisatie. Als transformeren zonder veranderen zou kunnen, dan zou het ons veel liever zijn. Want net wanneer je denkt dat je alles op de rit hebt, loop je alweer achter. Steeds breken er nieuwe fases van controle aan. Steeds weer opnieuw ondernemen. Maar ‘what else is new?’ Ondernemen was al een werkwoord en in het woord organisatie zit het woord organisme en een merk is in handen van het publiek nooit af. Het is vloeibaar en dus ergens was het toch al nooit iets voor control freaks. Digitale transformatie is een verandering van kijken en handelen die een merk of organisatie tot in de kern treft. Het is geen verlengde of modernisering van bestaande processen. Het vernieuwt je businessmodel. Organisatiegroei en merkenbouw betekent per definitie: digitale transformatie.

Betere klantervaringen, het meeparticiperen van klanten in de bouw van een merk of groei van een organisatie vindt voornamelijk online plaats. Een merk hoort niet alleen uniek te zijn, het moet vooral publiek zijn. Online-ervaringen bepalen hoe men tegen je organisatie of merk aankijkt.

Hoe haken we in als merk of organisatie in de digitale wereld? (Strategie)
Wat betekent dit voor het merk? (Branding)
Hoeveel invloed heeft dit op je unieke plek in de markt? (Positionering)
Welke belofte doe je aan je klanten, aan je publiek? (Propositie)
Hoe neem je mensen mee in deze digitale transformatie? (Interne communicatie, Employer Branding)
Hoe richt je de communicatie effectief in? (Marketingcommunicatie online en offline)
Hoe neem je het publiek mee met verhalen die raken? (Contentcreatie -en distributie)

Digitale transitie is een groot onderwerp dat uitnodigt tot groot kijken en groot denken en vragen tegelijkertijd om het proces zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te maken. De kern van verandering, het waarom en het doel, de huidige primaire processen in kaart brengen, nieuwe business-scenario’s opstellen, op de hoogte zijn van de rol van de mediagiganten als Google, Facebook, Amazon en bol.com, het duwt allemaal op het proces van digitaal transformeren. Welke keuzes die daarbij horen zijn in het belang van het merk of organisatie? Wat past het beste bij het merk of bij de organisatie? Het is niet alleen processen leren kennen, maar vooral ook elkaar leren kennen.

Bring out the wonder in your brand.

Heb je vragen of wil je meer weten?
Wij helpen je graag verder.

We vinden het leuk als je ons belt. Ben jij niet zo’n beller, maar wel een fan van formulieren? Vul dan je gegevens hier in en wij nemen contact met jou op.